מערכות כיבוי וגילוי אש

מערכות כיבוי אש

מתחילים יום עבודה חדש, כאשר אתם מוקפים ביטחון אישי. ומה יוכל להזיק לכם? כל חדר במשרדי החברה מרושת במצלמות אבטחה העוקבות אחר כל צעד, ובכניסה הראשית אף מוצב אינטרקום עם קוד – כדי למנוע את כניסתם של אורחים בלתי רצויים. סכנה נוספת שרצוי להישמר ולהיזהר ממנה היא אש. בהתאם, על חברות להתקין בשטחן מערכות כיבוי אש – ורק על ידי חברת מערכות אבטחה מקצועית!

סוגי מערכות כיבוי אש

הביטחון האישי הוא חלק בלתי נפרד ממרחב העבודה – הרי מדובר במקום בו אנו מבלים את מרבית השעות הערות שלנו לאורך היום. אם שם לא נוכל להרגיש ביטחון מפני סכנות כמו שריפה, אז היכן כן? בהתאם, ישנם סוגי מערכות של כיבוי אש המותאמות לאופי החברה וגודלה. אילו סוגים קיימים? נעבור על חלקן כעת.

  1. ספרינקלרים – פרצה אש במשרדכם ומערכות הזיהוי פעלו כראוי ואותתו לכם? כעת, עבודתן של מערכות כיבוי האש נכנסות לתפקידן. ספרינקלרים, לדוגמא, הם אמצעי חשוב לכיבוי אש ועשן בזמן אמת. מדובר במערכת הגנה בסיסית יחסית, הפועלת במהירות וביעילות. מערכת הספרינקלרים היא, למעשה, מערכת המתיזה מים ומתוכנתת לעבוד תחת טמפרטורות שונות.
  2. חדר משאבות למערכת ספרינקלרים – בחברות בהן קיים לחץ מים נמוך ובמקביל מתחזקות את מערכת הספרינקלרים – רצוי שתדעו שלחץ המים הנמוך ישפיע לרעה על תפקודם של הספרינקלרים. לכן, רצוי לתחזק חדר משאבות, כמו למשל של דיזל, שיספקו לחץ מים גבוה במוקד השריפה.
  3. ציוד כיבוי אש – לצד אזור מובנה על הקירות או התקרות, על כל חברה המכבדת את עצמה גם להחזיק בציוד כיבוי אש. למה הכוונה? מטף אבקה ידני, למשל, המוכר גם בתור מטף כיבוי אש, בנוי כך שיוכל לכבות סוגים רבים של שריפות. בנוסף, רצוי להחזיק בארון כיבוי אש. ארון מסוג זה יהיה עשוי מפח או מפיברגלס, ויכלול בתוכו גלגלון עשוי פלדה ומצופה אפוקסי, כאשר אורך הצינור שבתוכו הוא 25 מטר ועשוי מגומי פי וי סי.

בעת צרה – הפתרונות היצירתיים לכיבוי השריפה

אין דבר יותר מפחיד מאש הפורצת במהלך יום עבודה. בעזרת א.מ מערכות אבטחה תזכו למוצרי מערכות כיבוי אש ולהתקנתם האיכותית והמקצועית.

שריפה פתאומית מהווה מצב חירום משמעותי אשר מעמיד את כל האנשים והציוד שנמצא באזור בסכנה

מערכת גילוי אש היא חשובה ואף מחויבת על פי חוק בכל מבנה המאכלס או מארח מספר גדול של אנשים. החוק בישראל מחייב גם התקנת מערכות כיבוי אש במבנים גדולים או מוסדיים, על פי פירוט המשתנה בהתאם לאופי המקום. חברת א.מ. מערכות אבטחה עוסקת בהתאמה והתקנה של מערכות כאלה – על פי התקנים הנדרשים של מכון התקנים ושל רשות הכבאות וההצלה של ישראל.

מערכות כיבוי אש פועלות במגוון אמצעים

  • מערכות כיבוי אש במים ובקצף מספקות הגנה מידית, מבודדות את מקור האש ומונעות את התפשטותה בחלקים נוספים של האתר.
  • מערכות כיבוי באבקה בדרך כלל ישמשו בתעשייה: תאי צבע ,חדרי גנרטור, אחסון נוזלים דליקים וכו'. הן מאפשרות גמישות רבה בתכנון והתקנה, הן בעלות כושר כיבוי גדול והן יעילות וחסכוניות באבקת הכיבוי.
  • מערכת כיבוי בגז מותאמת לחללים בהם מותקן ציוד יקר ותשתיות, כמו לוחות חשמל וחדרי תקשורת. מערכת כזו יכולה למזער נזקים לציוד היקר, עד כדי מינימום זמן שיקום והמשך שימוש בציוד לאחר כיבוי השריפה.
  • מערכות כיבוי אוטומטיות במים הן מהנפוצות והחשובות בתחום מיגון אתרים, הגנה על חיי אדם ורכוש. תכנון חכם, המתחשב בנתוני האתר יכול למנוע את הנזקים העלולים להתקיים בעקבות שריפה.
  • כיבוי במים ובערפל מקטין את מרכיבי החום והחמצן בתהליך הבעירה עד להפסקת הבעירה. קירור החלל, דחיקת החמצן, הגנה מקרינת חום, בליעת עשן וגזים רעילים. כל אלה מתרחשים במקביל בשיטה זו.
  • מערכות כיבוי למטבחים ומינדפים מכילות נוזל כיבוי כימי והן המערכות הנפוצות ביותר במטבחים מודרניים. רכיבי המערכת מותקנים מעל כל מתקן בישול ומעל מפריד השמן, בארובות ובתעלות האוורור במינדף.

לסיכומו של עניין

מערכות כיבוי האש הן מערכות בטיחותיות, אשר חיי אדם תלויים בפעילותן התקינה. אי תקינות המערכות עשוי להסב נזקים כבדים לרכוש ולחיי אדם.

חברת א.מ. מערכות אבטחה, תתאים עבורכם את המערכת המדויקת והיעילה ביותר לצרכים שלכם ותוודא שהמערכת שבחרתם תמלא את תפקידה ותגן על חיי אדם, על רכוש ועל המבנה.

מערכות גילוי אש

בין אם מדובר בבתי חולים, משרדי היי טק, מלונות או בנייני מגורים, סכנות אורבות בכל פינה ומסכנות את הביטחון האישי שלנו. אש ועשן, למשל, הם גורמי סכנה משמעותיים היכולים להפר את תחושת הביטחון בחיי היום יום שלנו – ובמידה והם לא מטופלים במהרה, אף יצרו נזקים במבנה, בחפצים וכמובן בחיי אדם. מערכות גילוי אש מאפשרות אבחון מהיר של המצב המסוכן ומונעות התדרדרות מסוכנת.

סוגי מערכות גילוי אש

לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, אין סיבה לא להתקין אצלכם בבית או בעבודה מערכת לגילוי אש. מערכות חדשניות אלו מאפשרות לגופים או ליחידים ליהנות מהתפתחויות אלו תמורת מחירים נמוכים יחסית. בין אם מדובר במערכת אנלוגית או אוטומטית, בואו נבדוק אילו סוגי מערכות גילוי אש קיימים.

  1. צופרים – לצורך זיהוי אש וכיבוי, יש צורך במערכות מתוחכמות שיבצעו מלאכה זו מראשיתה ועד סופה. רכזות גילוי האש כוללות, לדוגמא, צופרים המסמנים בעוצמה חזקה כאשר פורצת אש.
  2. מנורת סימון במידה וישנם עובדים כבדי שמיעה, קיימות אופציות נוספות לאיתור פריצת אש. מנורת סימון היא אחת מהן, והיא מספקת התרעה ויזואלית מפני אש.
  3. לחצן ניפוץ אדום – ישנו, כמובן, גם לחצן ניפוץ אדום, בו משתמשים באופן ישיר וידני כאשר פורצת אש. במידה ואתם בקרבת לחצן זה – אין צורך להמתין לכלי הזיהוי האחרים ולהתחיל להעירך בהתאם.
  4. גלאי עשן עצמאי 220 – מדובר בגלאי עשן הנושא חיישן פוטואלקטרי ברמה גבוהה, עובדה שמשאירה מקום קטן מאוד לטעויות. עיצוב גלאי עשן זה הוא משמעותי גם כן וזאת משום שהוא עוצב כך שלא יבלוט בחלל החדר, ויוכל להתמזג, מבחינת הנראות, עם עיצובו של החדר – כך שאין צורך לחשוש ממראה "כבד" ומיושן של מערכת גילוי עשן, להיפך.

גילוי אש מוקדם בידיים מקצועיות בלבד

אין ספק ששימוש במערכות לגילוי אש הוא חשוב – אך אל תתפתו להרכיב אותן בעצמכם, אלא להשאיר את מלאכת התקנת מערכות גילוי האש בידיהם של אנשי מקצוע. א.מ מערכות אבטחה יקפידו על התקנה נאותה ומקצועית.

החוק בישראל מחייב התקנת מערכות לגילוי אש ועשן במבנים שונים: מבני מגורים, בנייני משרדים, מרכזי קניות, מתחמי תעשייה ומתקנים אחרים. תפקידן של מערכות אלו הוא להתריע מיד עם תחילתה של שריפה, לאפשר לשוהים במקום להימלט וליידע את שרותי הכיבוי אש. התקנה מקצועית עם הצוות של א.מ. מערכות אבטחה, תבטיח לכם מערכת המתפקדת במיטבה ומותאמת במדויק לצרכי הבניין שלכם.

כיצד פועלות מערכות לגילוי אש?

מערכות לגילוי אש ועשן מונעות נזקים לרכוש ולנפש על ידי גילוי מוקדם של סימני אש, עשן ושינויי טמפרטורה. הגילוי מתבצע באמצעות גלאים שונים המותקנים במבנה. יש מגוון של התקנים וגלאים שכדאי להכיר:

  • גלאי חום – מותקן לרוב במטבחים או בחללים אחרים בהם יש סיכון גבוה להתלקחות אש. פועלים על בסיס גילוי טמפרטורות גבוהות.
  • גלאי אופטי – גלאי נקודתי המותקן בתקרות ובלוחות חשמל. זקוק לחדירת עשן בכמות מספקת, כדי להפעיל מערכות התראה ומילוט. מהירות הגילוי עולה ככל שמספר הגלאים גדול יותר.
  • זיהוי טמפרטורה באמצעות סיבים אופטיים הנפרשים במנהרות ותעלות תשתית. הסיב האופטי רגיש לשינויי טמפרטורה בסביבתו.
  • התקני לחיצה ומשיכה ידניים – המתבססים על גילוי אנושי של השריפה, ומאפשרים לחיצה או משיכה ידנית כדי להתחיל בפעולות ההתרעה. התקנים אלה נמצאים בדרך כלל בפתחי המבנה וביציאות החירום.
  • גלאי קרן – שולח ומקבל קרן לייזר ומפעיל את מערכות ההתראה כשעשן חוצה את הקרן.

עם גילוי עשן או אש באמצעות מגוון הגלאים, יופעלו אמצעי מילוט והתראה שונים: צופרים, מערכות כריזה, נוריות סימון, אורות מהבהבים המצביעים על כיווני מילוט ומערכת תקשורת אוטומטית המחייגת לכוחות הכיבוי וההצלה.

התקנת מערכות גילוי אש עם אנשי המקצוע של א.מ. מערכות אבטחה

מלבד תקנים בינלאומיים מחמירים, המערכות לגילוי אש עוברות גם בדיקות קפדניות של מכון התקנים ועומדות בדרישות שרותי הכבאות.

מומחי בטיחות האש של א.מ. מערכות אבטחה, מנוסים בבחירה ובהתקנה של מערכות גילוי אש ועשן. ניסיונם הרב מאפשר להם להתאים את המערכות לתנאים בשטח, לצרכים הייחודיים של הלקוח ולדרישות המבנה, כדי לצמצם ככל האפשר את הסיכון לפגיעה ברכוש ובנפש.

השאירו פרטים:

גילוי אש ועשן

החשיבות של גילוי אש כבר בשלבים המוקדמים שלה איננה מוטלת בספק. מומחים בתחום חוזרים ואומרים שאת האש הגדולה ביותר ניתן לכבות באמצעות כוס מים, אם מגלים אותה בשלבים המוקדמים שלה. מערכות גילוי אש נועדו בדיוק למטרה הזאת – גילוי אש ומניעת ההתפשטות שלה. מהן מערכות גילוי אש? מהם המרכיבים השונים של מערכות כאלה? היכן נהוג להתקין מערכות גילוי וכיבוי אש? במאמר הבא נשיב לשאלות הללו בקצרה ובבירור.

התקנת מערכות גילוי אש

מערכות גילוי אש, כשמן כן הן, מערכות שהמטרה שלהן היא לגלות קיומה של שריפה כבר בשלבים מוקדמים. המערכות כאמור אמורות לשלוח התראות למוקדים ייעודיים בשלבים המוקדמים של השריפה. זאת, הן באמצעות גלאי חום המגיבים לעלית טמפרטורות והן באמצעות גלאי עשן המגיבים לקיומו של עשן, שהוא בדרך כלל חלק אינטגרלי ובלתי ניתן לעצירה במקום שבו הולכת ומתפתחת שריפה. הן גלאי החום והן גלאי העשן מחוברים למוקד שאמור להגיב לסכנת אש ולשלוח למקום שבו קיים חשש לשריפה אנשים המסוגלים לטפל בה במהירות. במרבית המקרים, בעיקר כאשר מדובר במקומות שהסיכון לשריפות בהם גבוה, נוספים לגלאי החום והעשן גם ספרינקלרים, המתיזים מים בצורה מאסיבית באזור הבעייתי ומכבים, או לכל הפחות מעכבים את התפשטות האש.

היכן נהוג להתקין מערכת לאיתור אש?

באופן עקרוני, התקנת מערכת לגילוי ולמניעת שריפות היא מומלצת בכל מקום, הן בבתים פרטיים והן במבנים ציבוריים. עם זאת, יש מקומות שבהם המערכות הללו נמנות עם הדרישות החוקיות להפעלה שלהם. בדרך כלל מדובר במקומות שהסיכון בהם גבוה מהרגיל. עם המקומות הללו ניתן למנות מטבחים תעשייתיים, מאפיות ומפעלים שבהם נעשה שימוש בתנורים, מבערים, רתכות ומכשירים מסוכנים אחרים. בנוסף, במקומות שבהם הסיכויים להתפשטות שריפה הם גבוהים, כגון נגריות או מקומות שבהם מעובדים חומרים מסוכנים, דורש החוק גם כן התקנת מערכת גילוי אש. אם יש לכם עניין להתקין מערכות גילוי אש בעסק או בבית, אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמומחים של א מ מערכות אבטחה לבית ולעסק יחזרו אליכם בהקדם. הם ילמדו את הצרכים שלכם ויתאימו עבורכם מערכת איכותית, יעילה וכזאת העומדת בדרישות החוק.

מערכות גילוי אש ועשן

על מנת להבטיח את הבחירה הנכונה של מערכות גילוי אש ועשן, מומלץ יהיה לפנות אל חברת א.מ. מערכות אבטחה המנוסה. חברתנו בעלת ניסיון רב שנים בפעילותה ומקפידה לכל אורך השנים הללו את הענקת המענה האיכותי והמדויק עבור כל צרכיו של כל לקוח ולקוח. הבטיחו גם אתם את יישומו של מנגנון משוכלל ואפקטיבי בגילוי נוכחותם של עשן ואש ואת הטיפול המיידי הנחוץ בגורמים הללו. שירותי חברתנו זמינים לכם בכל עת ויסייעו באבחון מהיר של המצב ומניעת הידרדרות שלו לסיטואציה מסוכנת עוד יותר.

גילוי אש - מה שחשוב לדעת

מטרתן של מערכות גילוי אש ועשן הוא בזיהוי אוטומטי של פרוץ דליקה בשלבים המוקדמים ביותר, בכך למעשה ניתן יהיה לפעול בהתאם למצב בהקדם האפשרי ובצורה הנכונה על מנת למנוע אסון ופגיעה ברכוש כמו גם בחיי אדם. מערכת זו מדווחת על מצב החירים באמצעות אזעקה ואף יכולה גם להתריע על המצב באמצעות חייגן אוטומטי לגורמים נוספים, לרבות בעליו של העסק, כוחות כיבוי האש, מוקד  סיור ואנשי מפתח נוספים. וודאו כי אתם בוחרים בשירותיה של חברה מנוסה ומיומנת בתחום אשר תספק עבורכם את המערכות המשוכללות, החדישות והאמינות ביותר. בכך תוכלו גם אתם להבטיח את המענה המהיר ביותר במידה ופורצת שריפה בנכס שלכם. זכרו כי רצוי יהיה לשלב לצג מערכת גילוי אש ועשן גם מערכת כיבוי אש מסוגים שונים. בין אם מדובר על מערכת ספרינקלרים ומטפים או כל פתרון בטיחותי אחר נוסף.

מערכת גילוי גש - חיוניות במקצועיות

שירותיה של חברת א.מ. מערכות אבטחה, כוללים לא רק את אספקתן של המערכות החיוניות לניהול מצבי חירום ביעילות, אלא גם התקנה של מערכות חשובות ואפקטיביות אלו. חברתנו מעמידה לשירותכם את אנשי המקצוע המובילים בתחומם אשר יספקו את המענה והשירות המיומן והאיכותי בתחומו. כך שאין סיבה להסס, פניה אל חברתנו תעניק לכם את היכולת להתמודד בצורה יעילה ובטיחותית עם מצבי שריפה מסוכנים.

מערכות כיבוי אש בהתאמה אישית

שירותיה של חברת א.מ. מערכות אבטחה המנוסה כוללים גם את התאמת ההיבטים השונים של מערכות כיבוי אש לצרכים של כל לקוח ולקוח. בכך אנו מסייעים לבעלי עסקים רבים ליהנות מן המענה האיכותי ביותר עבור מצב דליקה פתאומי אשר עשוי לסכן את העסק, הרכוש שלכם וכל האנשים אשר נמצאים באזור. הבטיחו את קבלת השירות המקצועי ביותר בתחום וצרו עמנו קשר להתייעצות כבר היום באתר או בטלפון 053-5563300.

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים - מה שחשוב לדעת

מערכות כיבוי אש ספקינקלרים מהוות חלק בלתי נפרד ממערך הלחימה באש אשר נועד למנוע את ההתפשטות המהירה של האש ולכבות את השריפה בהקדם האפשרי הודות להתזה של מים, או חומר כיבוי אחר, באופן אוטומטי. מערכת הספרינקלרים בנויה מרשת של צינורות אשר מספקות את הכיסוי הנדרש לכל חלקי המבנה אשר אתם רוצים להגן מפני אש. מערכת זו מופעלת בשעה שהחום בסביבה הקרובה אליה עולה לאיזור 60 - 70 מעלות צלסיוס. חשוב יהיה לתכנן את המערכת הזו בצורה יעילה על ידי מהנדסים מקצועיים אשר יבצעו חישובים הידראוליים ובדיקות לחצים, תכנון ושרטוט הנכס לצורך אישורי קדם ביצוע, ליווי ואישור תוכניות מול מכון התקנים הישראלי ועוד…וודאו כי גם שלב ההתקנה והבדיקה שלאחריה, מתבצעים על ידי אנשי המקצוע המובילים בתחום. זאת בכדי להבטיח את העובדה כי מערכת כיבוי האש שלכם תותקן ביעילות מירבית ותוכל לשרת אתכם נאמנה גם במצבי החירום.

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים מאפשרות לאנשים רבים ליהנות ממענה אוטומטי איכותי במקרה חירום בו פרצה שריפה פתאומית. הבטיחו את רכישתן והתקנתן של המערכות המשוכללות והחיוניות הללו כבר היום ופנו אל חברת א.מ. מערכות אבטחה הוותיקה. חברתנו מעניקה את שירותיה המתקדמים למגוון רחב של לקוחות, זאת תוך שמירה על האינטרסים שלהם ומתן מענה איכותי ומדויק עבור כל בקשה או צורך אשר עשויה להתעורר בנושא.

איך פועלות מערכות כיבוי אש?

מערכת כיבוי אש איכותית אמורה להיות מופעלת באופן אוטומטי במקרה של חשש לשריפה. עם זאת, המערכות הללו ניתנות כאמור גם לשליטה במקרה הצורך באמצעות מרכז בקרה של המבנה. אמנם לפעמים הפעלה אוטומטית של המערכת עלולה לגרום לנזקים סביבתיים מסוימים, אבל עם זאת שום נזק לא יכול להשתוות לנזק שעלול להיגרם במקרים שבהם שריפה מתפשטת ומסכנת את המבנה ואת השוהים בו. מעוניינים לרכוש מערכות כיבוי אש? אתם במקום המתאים ביותר לשם כך. צרו קשר כעת והמומחים של א מ מערכות אבטחה לבית ולעסק יחזרו אליכם בהקדם. אנשי המקצוע המיומנים הללו ילמדו את אופי המבנה שלהם ואת הסיכונים הגלומים בו לעובדים ולאורחים. בהמשך, המומחים הללו ימליצו על המערכת המתאימה ביותר לצרכים שלהם.

מערכות כיבוי אש - ממה הן מורכבות?

מערכות כיבוי אש מורכבות מסדרה של גלאים שתפקידם לזהות את הסכנה. הסוג הראשון של גלאים הם גלאי חום, המכוונים להגיב ולשלוח אותות מצוקה אם הטמפרטורה באזור שלהם גבוהה יתר על המידה. מרכיב נוסף במערכות הכיבוי הינו גלאי עשן, שגם הוא מגיב באופן אוטומטי במידה וקיים בסביבתו עשן. בנוסף למערכות הללו, מותקנים במקומות ובאזורים רגישים במפעל או במקום הרגיש ספרינקלרים, המחוברים למקור מים ואמורים להתיז מים בעוצמה באזור שבו פרצה לכאורה שריפה. אמצעים אחרים מתיזים באזור הבעייתי חומרים אחרים שהם מעכבי שריפה. בנוסף למערכת כיבוי האש, שבחלק גדול מהמקרים היא מופעלת באופן אוטומטי, קיימים אמצעים תומכים אחרים – צינורות כיבוי ומטפים לכיבוי אש, שמגבים את המערכות הללו.

מערכת כיבוי אש מתקדמת

מערכות כיבוי אש הן מערכות שהמטרה שלהן היא לכבות אש שפרצה, או לכל הפחות לצמצם את היכולת שלה להתפשט. מערכות כאמור אמורות להיות מופעלות באופן אוטומטי, בהתקיים תנאי אחד או יותר מהתנאים ההכרחיים – חום גבוה או עשן. בנוסף, מערכות כאלה יכולות גם להיות מופעלות באופן ידני או באמצעות מחשב, אם ההפעלה האוטומטית שלהן לא התבצעה או בוצעה בצורה לקויה. מהן בדיוק מערכות כיבוי אש וממה הן מורכבות? איך פועלות המערכות הללו? היכן קיימת חובה להתקין מערכות מהסוג האמור לעיל?

עוד בנושא

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר